Czy Twój cel to naprawdę utrata wagi?

Czy Twój cel to naprawdę utrata wagi?

24 października, 2019 0 przez adminkuriezdrowi

Wstydzisz się swojej wagi?

Czy masz cel wagi, które chcesz osiągnąć poprzez utratę wagi?

Powiedziałbym, że tak, to zostało wepchnięte do naszych mózgów wiele razy w kółko, że „utrata wagi” jest tym, co chcemy osiągnąć. Istnieją przewodniki odchudzania, suplementy odchudzania i wiele innych rzeczy, które popychają „odchudzanie”. Wiele osób nawet ustawić swoje cele, aby być na pewną wagę. Dodatkowo, społeczność medyczna opracowała „idealny wagi” wykres, który może dodatkowo dodać do nieporozumień na temat utraty wagi.

Pozwól, że zadam ci pytanie. Czy Twoim celem jest naprawdę utrata masy ciała? O ile nie próbujesz stworzyć klasy wagowej na zapasy lub inne sporty z klasami wagowymi, możesz myśleć, że Twoim celem jest utrata wagi, ale tak naprawdę nie jest. Próbujesz stracić ten krzykliwy materiał związany z twoim ciałem, zwany FAT. Prawidłowo?

Więc dlaczego mierzymy nasz postęp o to, ile ważymy? Dlaczego wchodzimy na wagę łazienkową i mamy nadzieję, że te liczby będą niższe niż wcześniej? Widzisz, na naszą wagę ma wpływ nie tylko to, ile tłuszczu znajduje się na naszym ciele. Inne czynniki obejmują wodę, mięśnie, glikogen i oczywiście, jeśli zjedliśmy coś wcześniej lub korzystaliśmy ostatnio z łazienki.

Nasza waga wody stale się zmienia.

Na przykład, gdy wydychamy parę wodną, która wydostaje się na zewnątrz. Kiedy się pocimy, wypocimy wodę. Istnieje również wiele innych czynników, które mogą mieć wpływ na ilość wody w naszym organizmie. Woda jest tym, co zazwyczaj powoduje te przypadkowe zyski lub utratę kilograma lub dwóch kilogramów wagi, które mogą sprawić, że będziesz szczęśliwy lub smutny. Jest to prawie fizjologicznie niemożliwe, aby stracić funt tłuszczu w jeden dzień. Jednym z powodów niskowęglanowego lub bezwęglowego (zwanego również ketogenicznego) diety są tak atrakcyjne jest z powodu dużej początkowej utraty wagi.

Jednak ta waga nie jest koniecznie tłuszczu. Kiedy węglowodany są ograniczone ciało ma zapasowy sklep z nich znajduje się w wątrobie i mięśniach w postaci czegoś, co nazywa się glikogenem. Organizm ludzki może przechowywać około 400 gramów glikogenu. U większych osób liczba ta może wzrosnąć. Ponadto, na każdy gram glikogenu przechowywanego w organizmie człowieka przechowuje się również 3 gramy wody. Jeśli się zorientujesz, będzie to równoznaczne z około 1600 gramów (3,5 funta) glikogenu i wody. Kiedy przestaniesz lub ograniczysz spożycie węglowodanów, Twój organizm zacznie korzystać z zapasów glikogenu.

Po kilku dniach, że 1600 gramów (3,5 funta) glikogenu i wody już nie ma.

Ponadto, jako przystosowanie się do ograniczeń dotyczących węglowodanów, Twój organizm produkuje te rzeczy zwane ketonami. Ketony również wydają się mieć działanie moczopędne, co oznaczałoby jeszcze większą utratę wody. Oprócz wody, jeśli ostatnio ćwiczyłeś, aby przyspieszyć proces odchudzania (czyli utraty tkanki tłuszczowej, prawda?), prawdopodobnie zyskałeś w ten sposób trochę mięśni. Ten przyrost masy mięśniowej może również wpływać na liczby, które widzisz na skali. Mięśnie są również bardziej gęste niż tłuszcze.

Być może zastanawiasz się, jak zamierzasz zmierzyć swój postęp teraz, że skala nie oznacza tyle, ile kiedyś. Cóż, istnieje kilka metod pomiaru zawartości tłuszczu w organizmie. Żadna z tych metod nie jest w 100% dokładna, ale będzie znacznie bardziej użyteczna niż użycie skali. Jednym z najprostszych sposobów jest użycie suwmiarki. Zazwyczaj można je znaleźć w lokalnym sklepie sportowym/fitness. Jeśli nie możesz ich znaleźć lokalnie, możesz zamówić je poza Internetem. Suwmiarki mierzą grubość fałdu skórnego na tricepsie. Następnie są wskazówki, które pochodzą z zacisku, które pokazują, jak używać liczby, którą dostajesz w celu uzyskania tkanki tłuszczowej %.

Źródło: https://www.webmd.com/diet/obesity/features/is-your-weight-loss-goal-realistic#1

Sprawdź inne wpisy na kurierzdrowia.pl